Khamis, 15 Mac 2012

Aku & Cerita Napier

Napier yang aku tanam dah berumur sebulan lebih... Alhamdulillah semua sihat-sihat dan semakin tinggi...

Tapi banyak pula musuh dia... Belalang semakin menjadi-jadi menyerang daun rumput ni. habis berlubang-lubang... Sehari dua lepas babi pula berjaya menerobos masuk ke dalam pagar tanaman aku. Nasib baik la hanya 4 batang pokok je yang dia patahkan, kalau tak rugi besar aku...

Sekarang ni pula hujan lebat tak henti-henti.. Kawasan tanaman aku dah tenggelam dek air hujan... Biri-biri aku pun dah 3 hari tak pijak tanah. Makan pun palet jer...dah macam sembelit aku tengok. kesian ko biri-biri... Aku ni kerja baliklewat tak sempat nak mencari rumput utk ko macam mula-mula ko sampai kandang tu dulu... maaf kan aku yer....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan